Ved brug af disse ting undgår du dårlig ryg

Har du også problemer med en dårlig holdning og derved får dårlig ryg? Eller laver du blot meget fysisk arbejde, hvor din ryg hele tiden bliver sat på prøve? Så kommer der her 5 muligheder, der kan være med til at mindske dine smerter gevaldigt på både kort og lang sigt.

God seng

En god nats søvn kan gøre underværker for alle slags smerter og ubehag, uanset om de er fysiske eller psykiske. Man tilbringer minimum 7 timer i sin seng om dagen, hvorfor det er så kritisk at man har en seng der passer til ens kropstype og vægt. Derfor kan det kraftigt anbefales at tage en tur ned til en seng specialist og forhøre sig om, hvilken type seng der ville passe bedst til en. Der er mange ting man skal kigge efter i forhold til køb af en seng. Men det er især antal fjedrer pr. kvadratmeter der er kritisk.

Løfte teknik

Hvis du har et fysisk krævende arbejde, hvor du løfter meget og især mange ting fra jorden, er løfte teknik et meget kritisk punkt for at modvirke dårlig ryg. Der er mange måder man kan løfte på, men der er desværre endnu flere forkerte måder at løfte på end rigtige. Uanset om tingen vejer 100 kg eller blot 500 gram har det en belastning for din ryg. Derfor er det vigtigt du altid går ned i knæ før et løft. Sikrer at du har en helt ret ryg og at du skubber med benene for at mindske belastningen og skadesrisikoen.

Massage og kiropraktor

Hvis man er begyndt at kunne mærke til sin dårlige ryg eller dagligt har smerter, er der stadig håb for dig. Der findes mange måder og metoder til at nedbygge skaderne inden de bliver permanente. Her er massage og kiropraktik to helt fantastiske muligheder. Massage får løsnet helt op i dine skadet muskler og scener. Så når du går derfra, vil du føle dig mere bevægelig end nogensinde før. Derimod har kiropraktik en mere længerevarende indflydelse, da det går ind og reparere dine muskler. Derudover vil du få mange øvelser med derfra, du kan lave i stuen for at genoptræne dine muskler.

Bedre udstyr på arbejdspladsen

Et andet meget kritisk og vigtigt punkt er at have det rigtig udstyr til rådighed på sin arbejdsplads. Kvaliteten af for eksempel kontorstole har en kæmpe indvirkning på, hvordan din holdning er og hvor rask din ryg er. Der er mange eksempler på, hvordan man indenfor kontorverdenen kan mindske problemet i forhold til dårlig ryg. Her er især yoga bolde meget populære. Indenfor det mere fysiske arbejde vil en sækkevogn løse rigtig mange problemer.